Uit onderzoek van het Amsterdamse onderzoeksbureau Validators is gebleken dat bewegende digitale buitenreclame, waaronder dus LED buitenreclame, beter gezien wordt dan Led buitenreclame dat niet beweegt. Bewegende beelden zorgen voor een stijging van 29% van het aantal personen dat de reclame opmerkt ten opzichte van niet-bewegende beelden. Bovendien wordt er 18% langer gekeken naar bewegende reclame dan naar niet-bewegende reclame.
Een andere onderzoeksvraag ging over de afstand waarvan de bewegende LED buitenreclame werd bekeken. Wat blijkt: bewegende beelden worden voor het eerst opgemerkt vanaf 9,1 meter. Bij een stilstaande reclameboodschap ligt de afstand rond de 8,6 meter. Kortom: bij bewegende boodschappen wordt de aandacht eerder getrokken, waardoor de reclame ook langer wordt opgemerkt en de boodschap beter wordt overgenomen.
Het onderzoek van Validators toont dus goed aan dat impact van bewegende beelden zorgen voor een hogere zichtbaarheid van de LED buitenreclame. Dit gecombineerd met een langere kijktijd zorgen voor een grotere impact op de consument: de totale impact neemt namelijk toe met 52% als de LED buitenreclame beweegt.
Wij helpen u graag bij het verzinnen van een goede bewegende (of niet-bewegende) reclame op een LED-scherm. Neem contact met ons op en we zullen kijken wat we voor u kunnen betekenen!
bron: validators.nl